Тетяна Саєнко, методист МК

13 листопада 2018 року на базі Широкоярського НВК відбувся семінар-практикум для педагогів закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів Чернігівської селищної ради «Формування патріотичних почуттів вихованців засобами народознавства з використанням інтерактивних технологій»
Захід проводився з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку, окреслення форм і методів патріотичного виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.
Після екскурсії по закладу учасники семінару працювали у світлиці. Для повноцінної роботи прийняли правила поведінки на семінарі (кожен має право на свою думку; обговорюємо сказане, а не людину; ми всі – партнери) та правила його проведення. Вітали учасників семінару врученням буклетів – «Знайомтеся – ми українці!», в яких відображено девіз закладу, головну ідею виховання та фотоколлаж з патріотичного виховання.
Найбільш емоційна частина семінару - практичний перегляд свята «Сила України – в єдності родини» (підготовлене музичним керівником Гайдай Н.А. та вихователем Гуральник Л.В). Усі діти, а також педагогічні працівники, були одягнені в український національний одяг. Це створювало піднесений настрій у присутніх та налаштовувало на творчу, плідну працю. 

Керівником закладу Рябушко В.І. представлена цікава, змістовна презентація «Формування національної свідомості дошкільнят засобами народознавства». Патріотизм кожної дитини починається з рідної домівки, домашнього вогнища, з сім’ї, бо «з родини йде життя дитини».
То ж, вихователь Гуральник Л.В. у своєму виступі «Сімейне середовище – основа виховання громадянина – патріота України» познайомила присутніх з тим, як налагоджена у закладі робота з батьками по формуванню патріотичних почуттів вихованців Учасники семінару мали можливість познайомитися з демонстраційно-ілюстративним та методичним матеріалом з даної теми.
Впродовж семінару проведені:

Надзвичайно зворушливим був танок дівчаток з рушниками, тепло сприйнятий глядачами.
  • інтелектуальна гра «Асоціативний ряд» – на вашу думку, патріотизм – це …( завдання полягало в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас з поняттям «патріотизм»);
  • вправа «Мудра торбинка – для вихователів родзинка» (продовжити прислів’я)
  • майстер – клас по виготовленню оберегу національно – патріотичного спрямування ( провела музичний керівник Гайдай Н.А.).
Методист Саєнко Т.А. акцентувала увагу на нормативно-правовому забезпеченні організації роботи з дошкільниками з національно-патріотичного виховання. Вимоги щодо рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини перед вступом до школи визначені у Базовому компоненті дошкільної освіти і конкретизуються у чинних комплексних і парціальних освітніх програмах по кожному віковому етапу. У закладах дошкільної освіти національно-патріотичне виховання дошкільників здійснюється згідно з положеннями Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки (затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року за №580/2015), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16 червня 2015 року за №641), інших документів, що унормовують діяльність закладів освіти.
Семінар-практикум пройшов в атмосфері творчої співпраці та розуміння ролі педагога у становленні сильної держави – України, віри в щасливе майбутнє маленьких українців. По завершенні роботи провели обговорення семінару. Виражена основна думка присутніх: необхідність посилення патріотичного виховання у ЗДО; удосконалення уміння і навичок педагогів щодо орга­нізації патріотичного виховання до­шкільників; розглянуто прийоми просвітницької роботи вихователя з батьками з патріотичного виховання.

Коментарі